onsdag den 16. maj 2012

Plantet ud og omplantet..

Nu har jeg simpelthen bare ikke flere potter og krukker og store krus og skåle til at plante blomster og krydderurter, og citron træer og appelsin træer, og oliven træer og etc. Jeg har også kastet mig ud i noget helt nyt nemlig at prøve at lave mit eget pære og æble træ, at se det gro fra frø til træ, så jeg må nok forberede mig på at skal plante om til næste år, i en større keramik krukke, men er også ved at spare op til at købe mig to fine flotte høje keramiske krukker fra en keramikker her i nordjylland, de er bare pænt dyre men flotte..!
Men det bliver spændene og se om det rent faktisk vil lykkes mig at se mit projekt spire og blomster.
Min søde udenlandsk dansker sendte mig en rod stevia her for et par måneder siden, den florer fint ude i mit køkken vindue.
Så regner jeg med at bruge pinsen på at rydde op ude på min bette 10 kvms aflange smalle altan, men jeg får nok ikke gjort noget yderligere ved det i år, selvom at jeg har gået sukket de sidste godt 6 år jeg har boede her til at gøre den flot og livlig og faveri så bliver det indtil videre kun ved drømmen, Også fordi at jeg skal passe på hvad det er jeg planter og og hvornår solen titter frem.
Men Kan da se at mine chili frø spire, flot og pænt også efter at jeg har omplantet dem, i en større potter.
Spændt på at følge projket, men må simpelthen lære at huske at tage billeder som jeg derefter kan dele med jer..!
Også selvom at jeg er by tosse vil jeg gerne have min egen lille køkken have ude på min altan og i mit køkken vindue.!
Men stevia planten flore flot, efter at jeg omplantet den i en større potte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar