fredag den 9. marts 2012

Spinatbøffer i ny forklædning.

Jeg elsker simpelthen disse her vegetariske spinatbøffer, jeg gik og tænkte på at det var godt nok langtid siden at jeg har sat tænderne i nogle spinatbøffer, men syntes efterhånden at de trængte til lidt fornyelse, så det ikke kun  blev enten med kirkeærter eller hvidehestebønner eller med tofu som fars, så jeg gik ud i mit lange skab og fik øje på nogle af mine krukker med diveres hele kornsorter så slog det mig, hvorfor ikke prøve det???
Så her så min opskrift på disse her lækkere spinatbøffer.. Pif veganerne kan også prøve dem.



250-300 gram Rug /spelt hele korn

10-11 frosne optøede knolde.

2 mellemstore Pastinak

1 mellemstort æble

4 mellemstore æg ( eller ½-1 dl hørfrø skum)

4-6 spsk. hvedemel

Salt og peber

Margarine til stegning ( brug Coops fri hvis du vil have en vegetablisk stegemargarine)

Kom kornene i en lille gryde og hæl vand over og lade det stå i 24 timer. Si vandet fra og kom nyt over og lade det koge op og derefter smår simre i ca. 20-35 minutters tid, til de er helt bløde, men fortsat lidt knas.
Kom nu de revne pastinakker, og æble samt det optøet spinat i en skål og blandet det sammen, kom derefter ægget i en af gangen og rør rundt, og derefter lidt afgangen melet, så det har en fast konsistent, og krydere med salt og peber. Og lade stå og trække i ca. 20 minutters tid
Form dem som bøffer i hånden og kom ned på en varm pande med stegemargarine på, og steg dem gyldne brune på hver side.

Alternativt : brug dem til en frokost sandwich dagen efter i ciabata bolle med ruccola og rød løg, med en avocado/skyr creme.
Servers varme servere Enten ris vendt i paprika eller Hvide kartofler med en opbagt spinat sauce til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar