torsdag den 15. marts 2012

Grøn Gift Kage



Det er abeslut min søns ynglings kage, og jeg måtte ærlig indrømme det er var næsten over 20 år siden at jeg sidste gang bagte den, men valgte her i tirsdags at bare kaste mig ud i det.

Men jeg var b åde løbet tør for mandel essen og havde intet marcipan i mit køkken, så jeg måtte ændre lidt på det. Og da jeg ej heller havde noget kakao pulver eller pålægschokolade i huset så måtte jeg lige bruge min fantasi igen.
Men den gik rent hjem til UG da min søn satte tænderne i det, men den eneste kritik den fik var at jeg ikke skulle have blanede citronsaft op i flormelisen, så hvis jeg bare havde blanede det op med vand var den til UG+, men den smagte åbenbart så godt at han måtte have et stykke til, da vi sad og spille et brætspil.

Så her er opskriften.

Ingredienser:
250  gram Rørsukker
250 gram  Lurpakken Smør
4 æg
250 gram mel
1/4 liter mælk
et par dråber flødekaramel essen  fra urtegaarden( altså den man bruger til fløde karameller eller når man skal lave bolcher)
grøn frugtfarve
6-8  tsk  glutenfri økologisk bagepulver

Fremgangsmåde:
1. Smør, sukker og æg piskes godt sammen
2. Resten af ingredienserne vendes i æggemassen
3. Hældes i stor bradepande og bages ved 200 grader i ca. 30 minutter

TIP: Som glasuren kan evt. bland flormelisen op med enten citron saft eller appelsin saft, og kom det over kagen og drys tivoli krymmel på, eller bare bland flormelisen op med vand og smør den på kagen, og drys tivoli krymmel på. Eller bland flormelisen op med kakaopulver og smør på eller, kom en masse stykker af pålægs chokolade på og lade det smelte ned i kagen.
Og lade den køle af og servere.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar