søndag den 22. april 2012

Kød dag

Jeg fik et brev fra Skat igår at jeg skulle have nogle penge at de var tikket ind på min konto i torsdags ( det ville jeg så gerne have vidst i torsdags).
Så jeg følgte at jeg havde vundet i Lotto, så jeg ville prøve at være "usund" for engang skyld og invitede min mand på gamle dags lørdags kylling med spaghetti med chili og hvidløg.
Og sodavand, mums det var næsten som at vende tilbage til 80´erne, mums det var bare sagen.

Følgende måde ( mangler billede beklager)
1 optøet kylling
solsikkeolie eller extra koldpresset jomfru oliven olie
salt,peber, paprika, tørrede timian.
flæk Kyllingen midt over på brystet, og pensle med olien og smør derefter salt,peber og de øvrige krydderier ud over skindet. Og kom det ned i et ilt fast fad med lidt citron/ balsamico i bunden ca. en halv ½ cm.
Læg kylling stykkerne i og lade den stege i 1 times tid på 200 grader midt i ovnen.

Kog lidt fuldkorns spaghetti og hæld vandet fra og vend en chili/hvidløgs olie dressing ned i og servere som tilbehør. Kan også være helt retro så skift det ud med lidt ovn stegt kartoffel både..

servere evt. en salat efter eget valg, kan dog også undlades og servere hvidløgs flütes til i steden for.

Mums kyllingen blev bare så super god at selv min egen hund sad på gulvet og slikket sig om munden.
( men han er også et guffe øre.)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar