torsdag den 15. marts 2012

Rødkåls salat med knas.

Kan godt se at b illede ikke ser lige så appetilig ud som som den smagte her igår, den smagte simpelthen bare så godt at jeg måtte tage en extra stor portion i går til aftens maden.
Og nok fordi at jeg har købet en pose Hampfrø som jeg er så vild med at jeg bare måtte bruge dem i salaten også..

( man begynder at spise dem som var det slik når man først har prøvede at smage dem)


Men ingredienserne til rødkåls salaten.

1 lille rødkål
4 rødebeder
2 majroer
1 stor Jordskok eller 4 smår
½ dl hampfrø
2 små æbler

Dressingen.
2 dl olivenolie
saften af en appelsin
Et par kviste fra den friske timian
salt
fennikelfrø.


Jeg elsker Jordskokker, de gøre det helt legat at være slik munden, med deres smag.


Fremgangsmåden.
skyld rødkålen og skær den i fine snitter.
Skræl rødebederne og majroen og riv dem.Samt vask æblerne og fjern kernehuset og skær dem i en lille finger stykkelse tern
Skrub og vask jordskokken(erne) og riv dem groft.
Bland det hele sammen i en skål og kom hampfrøene i ( hvis du altså ikke har spist hele pakken først)
Hæl dressingen hen over først halvdelen og derefter vend salaten også resten af dressing i, også er den klar til at servering.

Dressing: Bland oliven olien og appelsinsaften,salt, firsk timian og tørrede fennikelfrø, og lidt frisk sammen i en ryster og kom hen over salaten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar