mandag den 19. marts 2012

work dag

Min mand mente at jeg skulle for engang skyld smutte ud af køkkenet også ville han ud og lege lidt.
Så han var i Netto og handle ind til en work deluxus ret, med enten var det med fuldkornsnuddler eller også var det mine ynglings med sesamnuddler.

Jeg elsker work ret men bedst sesamnudler og det hele er stegt i sesamolie, mums det er bare knas.
Men desværre er jeg blevet smidt ud af mit køkken,men jeg må så tilsynladen godt tage opvasken bagefter...

Fuldkornsnuddler, en lille buket broccoli, tofu,( kalkun) Rødløg,kokosmælk, hvidløg,majroer, Indisk stærk karry, citron saft.salt og peber, en lille grøn chili, en lille porre.

Skyl broccolien og pluk den i små bukette, skræl majroen og det rødløg og porren ( uden blomsten) og fin snit det.
Svitz grønsagerne i olivenolie, og skær tofuen og kalkun i tern og tilsæt det og rør rundt, indtil kalkunen har taget farve, og tilsæt så kokosmælken og lad det stå og smår simre i ca. 15 minutter og derefter tilsæt citronsaften og salt og peber og det grønne chili og lad det ydreligere stå og smår smire i ydere 5-10 minutter og smag så til med karryen men hold igen da den kan være stærk meget stærk.
Rør rundt og skru ned på 4.

Kom Fuldkorns nuddlerne i kogevand og følg anvisningen på pakken.
Skyl dem kort under koldt vand og servere så hele retten med et hvidløgs flüte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar