tirsdag den 20. marts 2012

En kreativ aften.

Jeg fik sat et par af Hüttemayers sødmælks franskbrød over til hævning til nattens løb, fik sat en dej til en "fastelavns" kage over til hævning nattens løb, faktisk lavede jeg den om til vegansk gluten fri og animalsk fri, men indtil videre hæver den da godt, men langsomt.
Også har jeg ikke mindre end 4 store gryder med æbler over til kogning lige nu står de og smår simre så jeg har æble mos som jeg kan mose i morgen, jeg er simpelthen for træt lige nu.
Jeg havde lige et par frugt kasser fra http://www.tanhoejgaard.dk/ som skulle sorteres, en masse bananer og kiwi frugter røg i fryseren, og æbler og pære er ved at blive lavede til mos, jeg har 5 gryder med æbler i og 2 med pære så jeg kan lave dejlige mos, mangler altid mos når jeg skal bage, noget med fyld.
Så det er rart at man lige kan tage et glas mos ud af fryseren.
Jeg har fået sat en skål med sorte bønner i blød så jeg kan lave bønne/champiogn postej i  morgen, jeg har intet kambo tang og jeg orker ikke at tage ind til helsehjørnet i morgen og købe en pakke, så jeg må improvisere lidt.
Jeg fandt også ud af at vi var løbet tør for sukker, og jeg som ellers er ved at udvikle sukker afhængighed, som er vitterlige skrammende. ( jeg mangler mit chokolade)

Fik også lige sat en portion surdej over, da jeg har kun et halvanden rugbrød sammen så jeg skal til at b age op, men i mens at den står og bobler løs, så er jeg lige n ødtil at lave et Hüttermayer rugbrød som nød.

Men i morgen står den på suppe jeg har simpelthen besluttede at vi skal have suppe i morgen, så jeg skulle måske prøve at lave nogle Grissinger til?? jeg har jo efterhånden fået samlede et mindre udvalg af frø sorter.
Ellers ender det nok bare med spelt flute igen.
Men kan se at mit køkken vindue og ramme trænger til en omgang universal rengøring så det klare jeg lige i  morgen.
Og gud hvor jeg dog bare savner min foodprocessor men desværre tog min tidligere veninde den med sig til stavanger da hun og kæresten flyttede der op så jeg må finde en ny, er noget så handicapede uden.

Men glæder mig også som en lille pige juleaften til hvad der i er mine grønsags og frugt kasser i morgen fra tandhøjgaard der er nemlig levering i morgen, og jeg har vist nok huskede at sætte alle kasserne uden foran min hoveddør til dem.

Deres grønsager er 100% økologiske og til tider abselut ikke EU godkendte som vi siger herhjemme i sjov når grønsagerne har morsome forme eller ikke lige just "standard" størrelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar