torsdag den 15. marts 2012

knasene knækbrød


Jeg har altid godt kunne lide knækbrød, men af en eller uforklarlig oversag har jeg aldrig selv turde kaste mig ud i det, da jeg var noget nervøs om det nu også ville lykkes mig. Og da det så lykkes mig løb jeg tør for batteri på vores digitale kamera, så jeg har lige måtte låne fra nettet af nogle billeder,

Lav knækbrød :

  • 1 dl havregryn
  • 1 dl sesamfrø
  • 1 dl hørfrø
  • 1 dl solsikkerkerner
  • 1 dl græskarkerner
  •  1 dl hampfrø
  • 3,5 dl hvedemel
  • 1 tsk. bagepulver
  • 2,5 tsk. salt
  • 2 dl vand
  • 1,25 dl olie
  • Fremgangsmåde:
    1. Rør havregryn, sesamfrø, hørfrø, solsikkerkerner, græskarkerner, hvedemel, bagepulver og salt sammen i en skål.
    2. Tilsæt vand og olie, og rør dejen godt sammen – ja, den skal være klistret!
    3. Læg et stykke bagepapir på bordet foran dig, hæld halvdelen af dejen op på papiret og læg endnu et lag bagepapir ovenpå.
    4. Rul dejen ud mellem de to stykker bagepapir, læg det hele over på en bageplade og fjern det øverste lag papir.
    5. Gør det samme med den anden halvdel af dejen.
    6. Skær dejen ud i firkanter (eller hvad du nu synes) med en pizzaskærer, og bag knækbrødene i ca. 15 min. ved 200 grader
    Hvis du ikke lige har alle de rigtige ingredienser, så bare brug hvad du har. :) Hvis du investerer i alle kerner og frø (som i øvrigt ikke koster alverden), så har du til ret mange omgange. Velbekomme!


    Men jeg prøvede noget nyt og tilsætte Hampfrø og mums det blev godt.



    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar